Annelie on asthma, humor, and the world.

I blog so that you can learn. Asthma is a handicap possible to overcome with Your help, learn why. Search the Testimonies, Go Fragrance Free archive and product testing.Collected knowledge through many years. Read "About site..". for more information.

Er du ikke muslim da er du en hore, forstå det den som kan?

Leave a comment

Er du ikke muslim da er du automatisk hore?

Jeg leste et innlegg i Aftenposten i dag der en kvinne forteller om hvordan muslimer ser på dem som ikke er muslimer og ikke anses tro på Gud.

“Anita Farzaneh (43) sitter på trikken og snakker med et familiemedlem.

«As-salamu alaikum!» hører hun plutselig fra en skjeggete, litt eldre mann. Farzaneh aner hva som kommer. Mannen vil sjekke om hun er en av dem, en god muslim. Denne muslimske måten å hilse på opplever hun som en test. Men Farzaneh har ikke tenkt til å late som. Hun svarer med det verdslige «hei!».

Mannen venter litt, før han sier, høyt og tydelig for alle i trikken:

«Er du ikke muslim?» Nei, svarer hun. «Hvorfor har du så kort skjørt?» Det er mitt valg, sier hun, og da kommer det: «Du er vantro og hore! Du kom bare hit for å få fri sex og alkohol!»” Aftenposten

Vantro, smake litt å det ordet, å si det ordet det er å være hovmodig – å mene at man er bedre enn andre. Hva sier Islam om hovmod? Er det en god egenskap?

Jeg er Skandinav, jeg er ikke muslim, jeg drikker ikke, jeg røyker ikke, jeg bruker ikke dop, jeg kler meg som jeg vil og jeg er ikke på byen og ragger menn for å ha sex. Dette er noe jeg har valgt selv, uten at noen har fortalt meg hva å gjøre, hverken foreldre eller noen andre. Godhet kommer fra innsiden. Det går fint an å være et fint og godt menneske, gå i skjørt og uten å være muslim. Det er ikke lengden på skjørtet eller valg av religion som bestemmer hvor mye godhet du har på innsiden, det bestemmer din innstilling til livet.

Ordet hore er en slangbetydning av en person som selger kroppen for penger. Om vi leser på Wikipedia:
Prostitusjon er salg av seksuelle tjenester mot betaling eller for andre gjentjenester. En person som selger seksuelle tjenester kalles på norsk for en prostituert eller sexarbeider. … I samfunnsdebatten benyttes ofte ordene “hore” for den som er den prostituerte, og “horekunde” for den som kjøper tjenesten av den prostituerte. Begge ordene er negativt ladet i det norske språk.” Wikipedia

Det virker litt uintelligent på meg at man drar liknelsen ved en ikke muslim og en hore spør du meg. Litt trangbodd i hodet som min far ville sagt om han hadde levd. Man er ikke automatisk hore fordi man ikke er muslim eller ikke tror på Gud.

Og skal ikke muslimer respektere folk av andre religioner, s.k. “Folk av boken”?

Mangel på oppdragelse, uforskammethet og hovmod er ikke en god egenskap. Jeg undrer hvor i Islam det står at det er okej?

/ Annelie

Kilde:
http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/Eksmuslimer-i-Norge-forteller-Derfor-bryter-vi-med-islam-8205710.html
https://no.wikipedia.org/wiki/Prostitusjon

Author: Annelie

I like canoeing, photographing, friends, movies, food, humor, and going on trips. I dislike rudeness, dishonesty, violence, nastyness, and people not caring for others. I do not drink much, I do not smoke and I do not do drugs. I love friends who are kind to me and stick with me. If you want to give me a gift, the best gift is to stop smoking and stop using fragranced products. Then you give me health and that dear friend, is the best gift a person can get. It is a gift of love. I got asthma and I am hearing disabled.

Please, leave a reply. / Legg igjen et svar. / Kommentera!

